Barbara

 
Barbara
Bedrijfskundige èn financial professional
-
-
Overige interesses
Organiseren groepsactiviteiten
Reizen
Wandelen
Puzzelen
Skiëen
Koken
Samen tafelen

Mijn drive is om in teamverband organisaties naar een hoger niveau te brengen. Met mijn enthousiasme neem ik mensen mee in een veranderingsproces en zorgen we samen voor kloppend geheel. Daarbij heb ik zowel oog voor de belangen van de betrokken mensen als voor de organisatie en is mijn financiële kennis en ervaring een pré.

Wat anderen over mij zeggen

  • "erg gericht op samenwerking"
  • "je bent toegankelijk, secuur en een doorzetter"
  • "analytisch sterk, een puzzelaar en daarin doelgericht"
  • "kan prima iets van de grond opbouwen, goede organisator"
  • "het lukt je anderen te overtuigen dat ze door moeten zetten als het even moeizaam gaat"
  • "je kunt heel goed uitleggen en bent geduldig"
Opleidingen
Lean Six Sigma Green Belt - theorie
LeanDirect B.V. incompany training2015 - 2016
Postdoctoraal Registeraccountant
Universiteit van Amsterdam1995 - 1998
1e fase opleiding Registeraccountant
Koninklijk Nederlands Instituut van Registeraccountants1991 - 1995
Bedrijfskunde Drs.
Rijksuniversiteit Groningen1985 - 1990
Gymnasium (VWO)
Stedelijk Gymnasium Breda1979 - 1985
Overige training en scholing
Diverse Workshops op gebied van persoonlijke professionele doorontwikkeling2016 - heden
Deelnemer BDO-Controllers Circle2011 - heden
Diverse trainingen in kader van permanente educatie RA1999 - heden
Nevenactiviteiten
Corrector voor vak Accounting Information Systems (voorheen BIV-AO)
Erasmum universiteit, Rotterdam2011 - heden
Lid ouderraad
Markenhage College, Breda2011 - 2012
Ouderlid mdezeggenschapsraad
Nutsbasisschool Burgst, Breda2004 - 2007
Werkervaring
Business Controller - Accountant in Business - Bedrijfskundige
Tech Repair B.V. , Bergen op Zoom2009 - heden

Repaircenter consumentelektronica voor Canon, Sony, Panasonic, Samsung, Martanz/HEOS, GoPro en Blaupunkt.

 

Taken

  • Medeverantwoordelijk voor omvormen van jong bedrijf naar mee professionelere organisatie. Trekkersrol binnen managementteam belast met bewerkstelligen cultuuromslag en verbetertraject eigen organisatie, met als voornaamste doel de klassieke hiërarchische structuur om te vormen tot een meer zelfsturende organisatie
  • Verantwoordelijk voor kostenbeheersing vanuit financiële invalshoek
  • Adviserend bij diverse groei- en afslankoperaties incl. herstructureren holdingstructuur met als doel de strategische belangen van bedrijf te behartigen
  • Bij start van onderneming zelfstandig opzetten en daarna continu verbeteren administratieve organisatie en financiële medewerkers

Resultaten

  • Het managementteam is in 2 jaar tijd gehalveerd en de personele overhead is met 38% geslonken bij een gelijkblijvende werkdruk.
  • Medewerkers nemen actief deel aan het beoogde verandertraject.
    Communicatie gaat niet langer alleen top-down maar ook bottom-up.
    90% van medewerkers geeft in tevredenheidsonderzoek aan interne veranderingen te zien en positief te beoordelen.
  • In voorjaar 2016 adviserende rol bij stopzetten repairactiviteiten telefonie waarbij omzet en aantal medewerkers gehalveerd werden dit proces is binnen jaar met succes volledig afgewikkeld.
  • Goed geoliede financiële administratie waarin ieder zelfstandig werkt.
  • Financiële medewerkers op inhoudelijk en persoonlijk vlak begeleid naar aanwijsbaar hoger niveau.
Financial Controller - Accountant in Business
Electronic Trading Benelux B.V., Roosendaal2005 - 2009

Repaircenter consumentenelektronica voor Canon, Sony, Panasonic en Samsung, alsmede logistieke partner van kabelbedrijven Essent en UPC.

 

Taken:

  • Aansturing financiële afdeling
  • Vastleggen/verbeteren administratieve organisatie
  • Opzetten ondernemingsraad
  • Verzorgen financiële rapportages/begrotingen/analyses

Resultaten:

  • Zelfstandig functioneren financiële afdeling met prima sfeer
  • Tevreden werkgever, externe accountant en goede bancaire relatie
Accountant
De Wolf & Partners (heden: DRV Accountants), Breda2004 - 2005

Accountantskantoor MKB; werkzaam als teamleider accountantsteam

 

Taken:

  • Aansturen accountantsteam met wisselende samenstelling
  • Verantwoordelijk voor (begeleiden van) controle en samenstellen van jaarrekeningen/tussentijdse rapportage/fiscale afgiften

Resultaten:

  • Accountantsafdeling getransformeerd van los zand naar eenheid
  • Assistent-accountants succesvol begeleid bij opdoen werkervaring
Accountant - (tot 1999 als assistent) - mede-eigenaar
Merckx Registeraccountants, Prinsbeek1994 - 2003

Accountantskantoor voor MKB; gestard als 1 van 2 eigenaren, kantoor geleidelijk uitgebreid met 3 medewerkers; klantenkring o.a. maatschappen medische specialisten Gynaecologie en Kaakchirurgie, Stichting Rotterdam-West (kinderopvang/buurtcentra)

 

Taken:

  • Opbouwen en onderhouden klantenrelaties
  • Vormgeven/onderhouden van kantoororganisatie
  • Opleiden van/leidinggeven aan team
  • Opstellen jaarrekeningen/tussentijdse rapportages/advisering

Resultaten:

  • Langdurige, persoonlijke klantenrelaties
  • Goedwerkende kantoororganisatie met prettige werkomgeving
  • Hecht team gecreëerd dat bereid is net stapje meer te doen
  • Diverse medewerkers beginselen van accountancy bijgebracht
Assistent-Accountant - controlepraktijk MKB
Deloitte & Touch, Breda1991 - 1994

Landelijk accountantskantoor; werkzaam als assisten controlepraktijk MKB in wisselende teams; klantenkring o.a. Van Eerd Groep (o.a. Jumbo-supermarkten), Isover,Vriens-groep (o.a. Opel-dealer), Rasenberg (wegen)bouw.

Recent Posts
Neem contact op!

Heb je nog vragen? Stuur gerust een email en wij zullen zo snel mogelijk uw vraag beantwoorden.