Raymond
Gedreven business consultant met uitgebreide business, proces en informatie analyse ervaring binnen diverse sectoren waaronder de luchtvaart en logistieke sector. Ik beschik over een natuurlijke drive om de gevraagde kwaliteit te leveren en problemen, requirements en oplossingen in kaart te brengen. Daarnaast ben ik resultaatgericht en heb ik een rustige uitstraling waardoor ik snel vertrouwen win bij mensen.
Ik voel mij thuis binnen operationele omgevingen waarin ik mijn logistieke, proces en IT ervaring kan combineren. In verband met verhuizing naar Zuid-Nederland ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging op het gebied van Supply Chain Management, IT en Lean Six Sigma.
Verantwoordelijk voor warehousing, transport en inkoop van flexibele slangen, assemblage, koppelingen en andere toebehoren.
- Leidinggeven warehouse (5 direct en 10 indirect), inkoop (3 direct);
- Stroomlijnen van operatie.
Diverese business- en procesanalyse opdrachten uitgevoerd bij volgende organisaties: Staatsbosbeheer, Gemeente Amsterdam, LVNL, SNS en het GVB.
Behaalde resultaten:
- Verbeterde autorisatiestructuur & functionaliteiten terreinbeheer applicatie waardoor er 20% minder (change) requests zijn;
- Impact- en scenario analyses voor IT projecten voor faciliteren besluitvorming door projectmanagement;
- Initiële baseline voor toekomstige maintenance en development processen nieuw ATC susteem om IT management een vertrekpunt te geven t.b.v. herinrichting van processen en organisatie;
- Oplossingsalternatieven digitale autorisatie van betalingen en service aanvragen binnen het intermediairs kanaal, kosten baten analyse voor lean maken van backoffice controle processen en administratie tussenpersonen;
- Impact- (COPAFIJT) en risico analyse voor het geval dat nieuwe systemen voor het bestaande metronetwerk pas beschikbaar komen na oplevering van Noord Zuid Lijn.
- Risico-analyse betreffend de continuiteit van de leverancier van nieuw te ontwikkelen CMS: reversibility (terugkeer) naar het oude systeem is zeer risicovol en kostbaar;
- Proces impact (risico) analyse van electronisch aanleveren Search copies door WIPO: gevolg aanzienlijke proces delays en niet halen service levels EPO;
- Use cases en technische ontwerpen (fee payments, refund proposals) voor nieuw Unified Patents systeem.
- Rationalisatie onderzoek applicatielandschap directie B&U: 60% vermindering van aantal applicaties;
- Verbeterde samenwerking tussen FB en ICT-Regie: verkorting van doorlooptijden requests en oplossen van achterstanden.
- Haalbaarheidsonderzoek barcode systemen binnen de service logistieke keten: advies meest geschikte scenario en lean maken van ERP processen;
- Doorlichten planning- en voorraadprocessen: spreadsheet model ontwikkeld voor demand analyses, vaststellen veiligheidsvoorraden en genereren wekelijks inkoopplan;
- Project requirements planning (PRP) t.b.v. uitlevering chipcard betaalsystemen: met systeem testen is gebleken dat andere werkwijzen effectiever zijn.
Diverse ERP implementatie en analyse opdrachten uitgevoerd bij volgende organisaties: ANWB, NUON, Tyco Flow Control, Genzyme en de RGD.
Behaalde resultaten:
- Scenario analyse koppeling retail bronsystemen - ERP: advies & RFC beperkte transactionele koppeling;
- Begeleiden pilot TeleService module: evalueren waarde voor organisatie;
- Scan ERP organisatie en processen: advies verdere uitrol ERP en verbeterpunten;
- Coordinatie master data landenorganisaties - ERP global team;
- Getest integratieframework ERP - bronsystemen.
- Ingerichte Advanced Supply Chain Planning module nieuw Oracle eBS (ERP) systeem; waardoor planners effectiever en sneller de productieplanning en werkorders kunnen vrijgeven;
- Organiseren requirements workshops en coference room pilots (testen) om te komen tot een werkend systeem;
- Vastlegging van processen, requirements, inrichtingkeuze's en testbevindingen.
Behaalde Resultaten:
Business analist
- Verbeterde spareparts planning met nieuw Oracle eBS (ERP) systeem d.m.v. inregelen forecasting en veiligheidsvoorraden; hogere fill rate en efficiënter voorraadbeheer;
- Verbeterde retourstromen en repair planning; hogere output repair centre (50%), kortere doorlooptijden (10%) en hogere fill rate;
- Als SME met projectteam inregelen en testen van nieuw service planning tool voor faciliteren centrale besturing van service voorraden binnen EMEA;
- Als SME vertegenwoordigen van DEL binnen global ERP implementatie project;
- aangepaste en geteste systeeminrichting met Go-live risico's voor DEL.
Master inventory planner:
- Behalen fill rate doelstellingen d.m.v. supply / demand analyses, afstemmen met landen en opstellen van wekelijks inkoopplan voor spareparts;
- Uitvoeren van analyses voor het bepalen van inventory burn off potentieel ( 2% - 3% EMEA voorraadwaarde) en re-alloceren van voorraden;
- Verbeteren van voorraadbetrouwbaarheid DEL (ca. 500k euro) door aanpaak van grondoorzaken van transactieverschillen.
TL inkoop:
- Opzetten inkoopafdeling (3fte); stabilisatie van overgenomen inkoopprocessen.